John Aavik, TV-ansvarlig i Norsk Tipping har følgende å si om det nye designet:
– Designet trengte et visuelt løft etter circa åtte år med tilnærmet uforandret uttrykk. Vi så klart et behov for å fornye oss slik at vi kunne fremstå relevant og spennende, men samtidig beholde spillenes sjel og egenart. Det skulle også kunne stå godt blant NRK's øvrige programmer og uttrykk.
Da Norsk Tipping er et statlig selskap ble dette prosjektet lagt ut på offentlig anbud (Doffin).
– Dette er et slitesterkt design vi kan leve godt med i flere år. Dette er også noe designet av de forskjellige sesongvariasjonene bidrar til. Dette kan videreutvikles med det gode grunnlaget som er lagt med utgangspunktet i en overordnet designmanual, sier Aavik.
Christian Alfsen, daglig leder i Racecar forteller at byrået har fokusert på å lage et rent design som skal formidle spillene på en tydelig måte.
– Det har vært en spennende utfordring å designe noe som når ut til hele Norges befolkning, og som betyr så mye, for så mange. Det nye utrykket endrer farge med årstidene og har allerede begynt å gå på TV-skjermene.
Involverte:
Kunde: John T. Aavik, TV-ansvarlig, Norsk Tipping AS
Desgin: Racecar
Musikk: New Clear Sound
Involverte byråer
Racecar