Blå er plast og grønn er mat

1. oktober begynte en trinnvis innføring av utvidet kildesortering i Oslo. Saatchi har utviklet en større kommunikasjonskampanje med mål å informere om de nye rutinene.

17557 9e356 original
17558 b1153 original
17561 8f536 original
17561 8f536 original
17562 26a5c original
17563 ebfb9 original

Innføringen består i at folk nå skal sortere ut plast, som skal legges i blå poser, mens matrester skal legges i grønne poser.

Kommunikasjonskonseptet ga seg selv, det ble blå plast og grønn mat, heter det fra Saatchi-hold.

Kampanjen er synlig først som teaserannonser, så vanlige annonser i hovedstadsavisene, DM til de aktuelle husstandene, radioreklamer, plakater på trikk og buss, og ikke minst redesign av bilene som kjører rundt og gjør Oslos viktigste jobb.

Dette er en virkelig spennende utfordring. Vi skal ikke bare opplyse alle i Oslo, og gjøre dem positive til kildesortering og kommunens jobb, men også engasjere og utløse handling hos en stor gruppe. De første resultatene ser veldig gode ut, det blir spennende å følge utviklingen, sier byråleder Jon Fredrik Sandengen.

I mediespilleren: Presentasjonsmateriell, DM, takbuer for buss og trikk, radiospotter.



Team: Veronika Skjold Jevne, Øyvind Waage, Hanne Jorud, Kristoffer Reppen, Jørgen C. Holst, Bjørn Meldvold, Ulrik Larsen, Jon Fredrik Sandengen, Patrik Bergfjord og Gry Bækkelund

Fotograf: Karl Henrik Børseth.

Radioproduksjon: BådeOg v/Eskil Paus

Kundekontakt: Cecilie Johansen

959aea91-4faf-4b14-95da-960f18d2d9a1.mp3

17559-a8ea6-original.mp3
Last ned

01227eb7-b119-44f7-9240-51151274b1e1.mp3

17560-9cce7-original.mp3
Last ned

99308075-887c-4067-8a62-d040f2321cac.mp3

17564-9e6c9-original.mp3
Last ned

Involverte byråer

85927 b77c0 original

Per Høj