Med på det neste

Når alt veldig fort blir veldig lenge siden, da er det godt å ha bredbånd fra NextGenTel. Det er budskapet i tre nye reklamefilmer.

15179 f2b48 original
15180 cae79 original
15181 affa0 original

Artic har utviklet kommunikasjonskonseptet «Med på det neste» for NextGenTel, og de tre nye filmene markerer lanseringen av konseptet.

– Vårt mål er at NextGenTel skal oppfattes som nyskapende , ledende og best på bredbåndsopplevelser. Utviklingen går fort, men som kunde i NextGenTel er du med, sier Cathrine Framholt, markedssjef i NextGenTel.

Konseptet ble utviklet på sensommeren, og filmene ble skutt i løpet av en hektisk fredag i september.

– Vi ønsket å kommunisere NextGenTel som et selskap i forkant, og gjøre det på en sjarmerende og underfundig måte, sier Anders Kjetland, kreativ leder i Artic Reklamebyrå.

Resultatet ble karakterdrevne filmer der hovedpersonene mimrer om relativt samtidige nettfenomener som om de skjedde for lenge siden. Regissør er Arild Fröhlich, som i august fikk Amanda-pris for regien på spillefilmen «Fatso».

Musikken i filmene er det Datarock som står for.

Kreativt team: Tone Mehren, Anders Kjetland, Ellisiv Skogmo, Renate Sofia Siikaluoma

Konsulent: Arne Skiftesvik

Prosjektleder: Siv Hauge


Involverte byråer

Artic Reklamebyrå