Å skulle kombinere idrettsutøver og bank i en reklamekampanje er i seg selv ikke enkelt. Da blir det en desto større utfordring å koble idrettsutøver til bank og til bruk av mobiltelefonen til å overføre penger og å sjekke saldo, på en troverdig måte.
Etter å ha oppnådd gode resultater både på bruk av mobiltjenester og for merkevaren DnB NOR med sommerens kampanje, skal de nye reklamefilmene med Petter Nortug på handletur og veddemålet til skijentene Marit Bjørgen og Therese Johaug forsterke effektene ytterligere, forteller byrået.
DnB NOR ble som kjent Try-kunde iløpet av høsten, dermed er dette siste reklamefremstøt signert DDB.
AD: Morten Foss
Tekst: Bjørnar Buxrud
TV-producer: Cyril Boije
Prosjektleder: Venke Lund
Planner: Kristin Pettersen
Produksjon: Einar Film ved Gury Neby
Regi: Morten Tyldum
Involverte byråer
NORD DDB