Kattefilmer på YouTube eller hjemmekamp?
Futatsu er ute med ny kampanje for å få flere vålerengasympatisører til å prioritere riktig på kampdag.
Aktuelt byrå
Futatsu Industries
Futatsu Industries er i gang med sin første kampanje for Vålerenga, der oppgaven er å minne tilhengerne på at det er hjemmekamp. Tekstforfatter Martin Midtbø sier det handler om å få VIF-sympatisører til prioritere frem mot kampdagen.
Å få flere tilhengere til å komme seg opp av sofaen og dra på hjemmekamp, handler om å minne dem på velge riktig. Når du får tenkt deg om, er det få ting som er enklere enn å følge hjertet ditt akkurat denne kvelden, sier han.
Kampanjen består av modulannonser, web-bannere og radio, og gir tilhengerne noen ikke fullt så interessante alternativer til å se Oslos eneste topplag i aksjon på Ullevaal. Byrået forteller at de har utviklet en renere grafisk profil, med mer bruk av rødt, blått og hvitt.
«Tro. Håp. Kjærlighet.» Strategisk leder Hågen Pettersen sier at det er mange følelser knyttet til begrepet «Oslos stolthet» og at man fortsetter å bruke dette på en del flater, men at lidenskapen også skal oppleves som en invitasjon og ikke bare en bombastisk konklusjon.
Selv gode lag kan ha dårlige dager, og da er det viktig at det er lidenskapen og ikke bare målluttellingen som definerer hva du skal føle. «Tro. Håp. Kjærlighet.» sier jo noe om hva folk føler, men også om hva klubben selv tilbyr. Dette er også viktig i rekrutteringsøyemed, avlutter han.
I mediespilleren: Seks annonser og to radiospotter.
Radiospottene er produsert av BådeOg ved regissør Øystein Johnsen.
Kunde: Vålerenga Fotball
Byrå: Futatsu Industries
Involverte: Martin Midtbø, Niri Bøyesen, Lina Nordland, Nina-Cecilie Loftum, Frode Bjerved, Hedda Mjøen, Jaqueline Werring, Aris Theophilakis og Hågen Pettersen.
becb293b-0246-4fc8-827e-9ff5d38f4b44.mp3
9d94a6f8-3f80-4462-bce6-2a182628b5e9.mp3
Involverte byråer
Futatsu Industries