Det er Bleed som står bak reprofileringen.
– I en konkurranseutsatt og forholdsvis konservativ bransje har ihus alltid turt å gå egne veier, og den nye profilen er inget unntak, sier Annika Mørch, strategy manager i Bleed.
– I hus var de første i bransjen til å stille uten dress på visning, og de har alltid vært opptatt av å kjøre en moderne og uformell stil, i kombinasjon med profesjonelle og kvalitetssikre prosesser. Som markedsleder i Oslo øst og sentrum og utfordrer i Oslo vest bidrar den nye profilen til ytterligere å forsterke posisjonen.
Erik Hedberg, seniordesigner i Bleed, forteller om tanken bak den nye profilen.
– Gjennom et tidløst grafisk uttrykk ville vi skape noe nytt i eiendomsbransjen, noe som reflekterer Ihus' filosofi og kjernevirksomhet. Inspirasjonen er hentet fra fysiske arealer og konstruksjoner. Vi har også hentet inspirasjon fra innredning og det som skaper personlighet i hjemmet.
Fredrik Sanne, som er administrerende direktør i Ihus, sier seg meget fornøyd med jobben.
– Å re-designe vår profil var en strategisk avgjørelse som skal gjøre oss mer konkurransedyktige ikke bare når det gjelder å tiltrekke oss kunder, men også gode meglere og franchisetakere.
Involverte byråer
Bleed