Vinmonopolet tar opp kampen mot «vennelanging»

Try har laget en ny holdningskampanje for Vinmonopolet hvor de ønsker å vise hvilke konsekvenser ansvarsfraskrivelse kan få.

17025 6beb2 original
17026 ccff3 original
17027 d340b original
17028 4854f original

Det er viktig for Vinmonopolet å synliggjøre at de tar sitt ansvar for å forhindre at mindreårige får tak i alkohol. Årets kampanje tar opp temaet «vennelanging» og setter fokus på det ansvaret som følger det å kjøpe alkohol til mindreårige.

En undersøkelse viser at målgruppen ønsker å bli minnet om temaet, og at man går rett på sak og ikke pakker det inn. Resultatet ble denne kampanjen, sier Kristin Sauge og Preben Moan.

4 1/2 har produsert filmen med Thomas Hilland på regi og Magnus Castracane som produsent, mens Sigve Aspelund har tatt bildene til annonsene og butikkmateriellet. Teamet hos TRY som står bak kampanjen er Kristin Sauge, Preben Moan, Thomas Bråten, Monika Augustsson og Kristin Berge Jahr.

Involverte byråer

Frame

TRY