Nettbuss består av mange selskaper som til sammen utgjør en helhet. Da Dinamo Design startet samarbeidet med Nettbuss høsten 2009, var målet å utvikle et enhetlig uttrykk for busselskapet og samle alle selskapene rundt én felles merkearkitektur og profil.
Det har vært en svært givende og morsom prosess, hvor vi har utfordret selskapets visuelle identitet i forhold til hvordan de ønsker å bli oppfattet, sier Axel Hartvig Larsen i Dinamo Design.
Det sentrale elementet i identiteten er logosymbolet. Et logosymbol som utstråler vennlighet og profesjonalitet, samtidig som det har glimt i øyet, legger han til.
Omsorg, miljø og punktlighet. Nettbuss er opptatt av å ta vare på sine passasjerer ved å gjøre tiden om bord bekvem og hyggelig.
I vår orientering til Dinamo Design var våre kundeløfter «profesjonell», «aktiv», «positiv» og «sosial» viktige stikkord som vi ønsket skulle prege kommunikasjonen vår, sier Ståle Nistov i Nettbuss.
Sterke og mye farger som signaliserer fart og hurtighet er tradisjonell design for transportbransjen.
Vi har gått en annen og mer dempet vei hvor kundens kjerneverdier kommer frem, legger Hartvig-Larsen til.
Dinamo har utviklet en komplett grafisk profil som rulles ut suksessivt i løpet av året. Først bussdekor, bussprodukter, bussinteriør, skilt, trykksaker og web, og i løpet av sommeren får sjåførene nye uniformer.
Team i Dinamo Design:
Kreativ leder: Axel Hartvig-Larsen
Seniordesigner: Tonje Jæger
Designer: Alexandra Schou
Designer: Levi Bergqvist
Konsulent: Hege Poppe
Involverte byråer
Dinamo AS