– Norges råeste lokaler for gruppesamtaler, observasjon og møtevirksomhet tilrettelagt for kunnskapsdeling og samarbeid. Slik beskriver administrerende direktør Gudbrand Jevne i TNS Gallup selskapets nye tilholdssted i Kirkegata 20 i Oslo.
Informere, skjerme, samle, dekorere
Da TNS Gallup flyttet inn i nye, moderne lokaler fikk Uniform oppdraget med å utvikle et skilt- og utsmykningskonsept til møterommene og resepsjonsområdet. Løsningen skulle informere, skjerme, samle og dekorere lokalene. Det var ifølge Uniform en spennende og utfordrende oppgave med kort tid til åpningen og begrenset produksjonsbudsjett.
Byrået forteller: Konseptet tar utgangspunkt i de store oppdagerne som med sin nysgjerrighet kom frem til oppdagelser som har vært avgjørende for menneskehetens utvikling. De ni ulike møterommene er representert med hver sin oppdager og hvert sitt nøkkelord hentet fra TNS Gallups begrep «Discover». Samtidig skal man oppleve at møterommene er en del av et helhetlig og samlende konsept som presenteres i resepsjonsområdet. Med bakgrunn i utsmykningen kan de ansatte formidle historien om oppdageren og linken til TNS Gallups egen metodikk og tilnærming.
Framtidsrettet
Løsningen skulle ivareta TNS Gallup sin etablerte visuelle identitet og ikke oppleves som selvstendige elementer. Det var også viktig å skape et moderne og framtidsrettet visuelt uttrykk som kontrast til den historiske forankringen oppdagerne står for.
Involverte byråer
Uniform