Åpningen av IKEA Sørlandet

Oppgaven var å maksimere besøket til åpningshelgen og de to påfølgende ukene for IKEA Sørlandet

80 6b8c9 original
198 bf117 original
302 795f3 original
394 ddc0d original
461 482c5 original
33640 374cf original
33644 cfa5e original
33645 5f389 original
33646 771d9 original
33647 a0bf5 original
33648 ffb5e original
33649 1cadb original
33652 c1832 original
33653 3d96b original
33654 16867 original
33655 cbe62 original
33656 d73b4 original
33657 79051 original
33658 1cee5 original
33659 6ee48 original
33660 b7709 original
33661 71791 original
33662 5f16d original
33663 1a5b9 original
33664 f11b8 original
33665 6812c original

Oppgaven var å maksimere besøket til åpningshelgen og de to påfølgende ukene for IKEA Sørlandet. Samtidig var det viktig å kommunisere IKEAs verdier og gjennom kommunikasjon og dialog, skape et nærere forhold mellom IKEA og menneskene på Sørlandet, som en god nabo skal.

IKEA var allerede markedsleder i regionen før åpningen av varehuset.
Nøkkelen lå derfor i å kommunisere at ”IKEA kommer nærmere”. Både fysisk,
men også ved å være verdifulle for menneskene i hverdagen.

Slik kan man forandre bruksmønsteret fra et varehus man besøker et par ganger i året på langtur, til et naturlig sted å kjøpe servietter på en onsdag.

Kampanjen brukte et bredt spekter av kanaler fra sosiale medier, egne medier, tradisjonelle medier, DM og eventer. PR var også en svært viktig del av strategien.

5098-3ad7c-original.pdf

197-5d4bb-original.pdf PDF, 11.437 MB
Last ned

5094-1a23e-original.pdf

492-ff84c-original.pdf PDF, 12.526 MB
Last ned

5093-2659a-original.pdf

519-ee945-original.pdf PDF, 11.202 MB
Last ned

Involverte byråer

Naked Communications AS