KORT OM KAMPANJEN:
”Hjelp Påskeharen” var en konkurranse fra Postbanken i forbindelse med påsken 2010. Deltakerne kunne vinne premier og samtidig være med på å bestemme hvilken veldedig organisasjon som skulle få pengegaven i Det Store Påskeegget.
MÅLSETTING:
Å bidra til å bedre Postbankens omdømme ved gi støtte den veldedige organisasjonen som deltakerne i konkurransen valgte.
KONSEPTET:
Påskeharen havner under en haug med påskenøtter ved en feiltakelse. Deltakerens ”jobb” var å hjelpe haren ut så han kunne levere egget sitt. Måten var å knekke alle nøttene som han lå begravd i. Noen av nøttene inneholdt premier.
METODE:
Hver dag kunne en deltaker knekke tre nøtter. Hvis deltakeren tipset en venn om konkurransen, fikk han to ekstra ”bonusnøtter” å knekke. (Facebook funksjonaliteten er ikke aktiv etter kampanjeslutt.) Dette kunne gjøres hver dag i en kampanjeperiode på 16 dager. Den store haugen med nøtter ble stadig mindre. Siste dagen ble brukt til trekning og offentliggjøring av hvem som vant Det Store Egget.
PREMIER:
Det var én hovedpremie og mange mindre premier – som iPad, Xbox, iPod, flaxlodd og ryggsekker. I Det Store Påskeegget lå det 9 500 kr.
RESULTATER:
62 787 besøkende
33 430 unike besøkende.
1/3 av trafikken gikk direkte til hjelpharen.no som betyr at det ble spredd mye via sosiale medier og at det var gjenbesøk.
Involverte byråer
Bates