Hjelp haren

KORT OM KAMPANJEN: ”Hjelp Påskeharen” var en konkurranse fra Postbanken i forbindelse med påsken 2010

817 1cca8 original
1360 f2be4 original
1830 9c9d9 original
2375 32879 original
2850 43c55 original
2930 57295 original
3308 30709 original
3863 9caa3 original

KORT OM KAMPANJEN:
”Hjelp Påskeharen” var en konkurranse fra Postbanken i forbindelse med påsken 2010. Deltakerne kunne vinne premier og samtidig være med på å bestemme hvilken veldedig organisasjon som skulle få pengegaven i Det Store Påskeegget.

MÅLSETTING:
Å bidra til å bedre Postbankens omdømme ved gi støtte den veldedige organisasjonen som deltakerne i konkurransen valgte.

KONSEPTET:
Påskeharen havner under en haug med påskenøtter ved en feiltakelse. Deltakerens ”jobb” var å hjelpe haren ut så han kunne levere egget sitt. Måten var å knekke alle nøttene som han lå begravd i. Noen av nøttene inneholdt premier.

METODE:
Hver dag kunne en deltaker knekke tre nøtter. Hvis deltakeren tipset en venn om konkurransen, fikk han to ekstra ”bonusnøtter” å knekke. (Facebook funksjonaliteten er ikke aktiv etter kampanjeslutt.) Dette kunne gjøres hver dag i en kampanjeperiode på 16 dager. Den store haugen med nøtter ble stadig mindre. Siste dagen ble brukt til trekning og offentliggjøring av hvem som vant Det Store Egget.

PREMIER:
Det var én hovedpremie og mange mindre premier – som iPad, Xbox, iPod, flaxlodd og ryggsekker. I Det Store Påskeegget lå det 9 500 kr.

RESULTATER:
62 787 besøkende
33 430 unike besøkende.
1/3 av trafikken gikk direkte til hjelpharen.no som betyr at det ble spredd mye via sosiale medier og at det var gjenbesøk.

Involverte byråer

22419 a32cc original

Bates