Samler merkevarer
VIC samler anerkjente merkevarer på ett sted. Under pay-offen «Gathering Brands» kjøres en kampanje som kommuniserer nettopp dette.
Aktuelt byrå
Publicis Kitchen
Kampanjen består av både film og printløsninger og det er Kitchen i samarbeid med Pravda, Gimpville og fotograf Damian Heinisch som står bak arbeidet.
Reklamefilmer i kategorien mote er generelt veldig like. Vi ser pene mennesker i pene klær i pene omgivelser fra de fleste aktørene, mener Monica Solberg, markedssjef i VIC.
Skal vi vekke oppmerksomhet blant forbrukerne, må vi tenke litt utenfor boksen. Kampanjen leverer tydelig på budskapet om at VIC er en merkevarekjede, og gjør det med en twist som vi gleder oss til å se hvordan seerne responderer på. I en kjede som VIC, med en sterk lokal forankring, betyr en TV-kampanje mye ikke bare rent kommersielt, men har også stor betydning for det interne engasjementet. Kampanjen har stor verdi for oss som merkevarekjede, sier Solberg.
Kampanjen startet på TV denne uken og printløsningene har allerede begynt å gå i Elle og Kamille. De vil fortsette utover våren og sommeren, og etter hvert også stå i magasinet Mann.
Team hos Kitchen
Team: Ole Henrik Stubberud, Heidi Mittun-Kjos
AD-assistent: Hans-Marius Midtgarden
Planner: Sten Bråthen
Prosjektleder: Aram Zarkoob
Konsulent: Yvonne Waage
Byråprodusent: Caroline Werring Otnes
Film
Produksjonsselskap Pravda
Regi: Mikkel Sandemose
Produsent: Erik Schøien
3D-animasjon: Gimpville
Musikk: Dolly Parton
Print
Fotograf: Damian Heinisch
Modellmaker: Anke Lachmuth/LIGANORD
Involverte byråer
Publicis Kitchen