VW går nye veier

I den nye annonsekampanjen fra Volkswagen og Try kan du prøvekjøre modellens nyvinninger i selve annonsen.

17208 8d85a original
17209 13625 original

Volkswagen gjør det for første gang mulig å teste ut noen av innovasjonene i en annonse. Ved hjelp av en applikasjon til iPhone får leserne nemlig muligheten til å prøve de tekniske nyvinningene selv.

Applikasjonen vil også oppdateres med nye innovasjoner, og nye veistrekninger vil trykkes, i tillegg de de tre vi allerede har laget, forteller kreatørene bak.



Upløyd mark.
Vi har alltid vært glade i annonser, og synes det er spennende å tenke andre muligheter for å utnytte dette tradisjonelle mediet. Det har vært upløyd mark for alle involverte, inkludert apputviklerne Mobiento i Sverige, så veien frem har vært både lærerik, frustrerende og morsom. Etter litt startproblemer med Appstore er nå applikasjonen tilgjengelig for alle, avslutter teamet.



I mediespilleren finner du en presentasjonsfilm som forklarer jobben nærmere, samt én av annonsene.

Annonseteksten er slik: «Ett av våre fokusområder er å være ledende på avanserte kjøreassistentsystemer og sikkerhetsløsninger. Volkswagen skal alltid ligge i forkant. Derfor synes vi det er spennende å utfordre det tradisjonelle annonseformatet. Denne reklamen er også en liten innovasjon. For første gang får du nå muligheten til å prøvekjøre en Volkswagen i en annonse. Instruksjonen finner du på forrige side. God tur.»

Involverte i Try/Apt har vært

AD: Thorbjørn Ruud, Markus Lind og Lars Kristian Harveg

Tekstforfatter: Petter Bryde, Eva Sannum og Jonas Grønnern

MacDesignere: Thomas Bråten og Ole Jakob Skattum

Prosjektleder: Cathrine Wennersten

Konsulent: Morten Polmar og Ole Hustad.

Involverte byråer

Frame

TRY