Bleed vs. Myspace

I vinter ble Bleed Oslo spurt om å lede prosessen med utvikling av ny visuell profil for MySpace Inc. Her er første del av resultatet.

17243 a2967 original
17247 f3418 original
17246 5dced original
17241 bcecd original
17244 589d4 original
17245 e0a5e original
17248 b81f8 original

Første del av resultatet ble et konsept som bygger på brandets mantra: Å være en plattform der brukerne uttrykker seg.

Morradi vs vennene dine. MySpace er en spesiell kunde som virkelig trenger vår kompetanse med dynamisk interaksjonen med en merkevare. I dette tilfelle å gi rom til å være annerledes og åpen. Det er en helt ny rolle for MySpace å være en utfordrer i en verden der Facebook har tatt over. Det er her vi skal hjelpe å vise forskjellen mellom der morra di henger og der dine kreative venner møtes, uttaler kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia.

Med enkel typografi med klare uttalelser parret med et system for illustrasjon, gir dette MySpace muligheten til å vise et uttal ulike uttrykk men allikevel med en klar avsender, sier Lia.

Tanken er at illustrasjonene kan bygges ut av bruker innhold, profesjonelle eller hvilke som helst andre kilder som måtte passe. Tre-delingen gir et signaturuttrykk.

Byrå: Bleed
Kunde: MySpace Inc.
Kreativ Leder: Svein Haakon Lia
Design: Svein Haakon Lia, Astrid Feldner, Joakim Jansson
Illustrasjon: Astrid Feldner, Svein Haakon Lia

Involverte byråer

90284 22fa4 original

Bleed