Tropisk sommer fra Borg og SDG
Sommeren er i boks med Scandinavian Design Groups nye design av Borgs Sommerøl.
Aktuelt byrå
Scandinavian Design Group
Den nye designen gir en umiddelbar sommerfølelse uten å ty til klisjeene, sier Maren H. Olsen, produktsjef i Hansa Borg Bryggerier.
Med SDGs nye design drypper solkremsolen i havet, og klistremerkene, solbrillene, parasollen og palmene gir håp om en tropisk sommer. Pastellfargene understreker at brygget er lyst og lett, og at det passer for sommerens varme dager og lange netter.
Nytt sommerøluttrykk. Borg er lokalt forankret i Sarpsborg i Østfold, og Borg Sommerpilsner er Østfolds nest mest solgte sommerøl. Da Borg Sommerpilsner gikk fra flaske til boks i 2009, ble flaskedesignen direkte overført til boksen. Designen ble etter hvert utdatert, og hang ikke sammen med den øvrige Borg-porteføljens design. Uttrykket opplevdes i tillegg som for mørkt for sommerøl.
Borg ønsket en lysere og lettere design, og ville i tillegg bort fra det tradisjonelle sommerøluttrykket med båt, sjø og skjærgård. Sarpsborgs mange soldager gir en egen sommerglede blant folk, noe Borg ønske at skulle synes.
Den spesielle sommerstemningen gjenspeiles i designen, akkurat som vi ønsket. Og vi skiller oss klart ut i kategorien, avslutter Maren H. Olsen.
Borgs Sommerøl er i butikk fra denne uken.
Designere: Eirik Seu Stokkmo og Erling Norderud Hansen
Strategisk rådgiver: Trine-Lise Knutsen
Prosjektleder: Evelyn I. Wulff
Involverte byråer
Scandinavian Design Group