Film mot pels
Noahs nye reklamefilm er et humoristisk spark til de som mener pels er greit fordi vi «har brukt det siden steinalderen».
Aktuelt byrå
FilmFaktisk
Organisasjonen Noah for dyrs rettigheter har blitt valgt av FilmFaktisk som selskapets årlige veldedige aksjon. Og de er strålende fornøyd med resultatet.
Noah ble veldig glade da vi ble spurt om vi ville ha FilmFaktisk veldedige prosjekt for 2011, og enda gladere da vi så det flotte resultatet. Vi håper at denne filmen vil få sitt eget liv på sosiale medier, og kan bidra til å fremheve det absurde ved at noen fortsatt bruker pels i vårt moderne samfunn. Filmen spiller på at de som bruker pels ikke har fulgt med i utviklingen mot et mer medfølende og opplyst samfunn, men med en humoristisk snert som FilmFaktisk behersker på en strålende måte, sier Noahleder, Siri Martinsen.
FilmFaktisk er også fornøyd med samarbeidet:
Det er veldig morsomt å gjøre noe slikt for en organisasjon som vi synes har en viktig agenda, og som er så nært ved å lykkes med å få igjennom et forbud mot pels. Vi synes også det var veldig gøy å jobbe med vår reklameregidebutant Hanne Breivik på dette, som har vært i praksis hos oss i ett år nå og avslutter oppholdet med denne produksjonen, sier produsent Bjørn Glestad.
Filmen blir sendt på reklamefrie dager på TV2 og TVNorge i pinsen.
Produksjonsselskap: FilmFaktisk
Kreative: Christoffer Lossius, Bjørn Glestad, Hanne Breivik, Lars Åndheim Produsent: Bjørn Glestad
Regi: Hanne Breivik
Foto: Rune Hov
Produksjonsledere: Kyrre Melbø og Andrea Talavera
Innspillingsleder: Ola Martin Fjeld
Offline: FilmFaktisk v/Espen Gulbrandsen
Online: Fragments
Lyddesign: Klinger.no
Grip: Gripservice
SFX: Art Complexion
Make up: Marlina Saraswati Olavsdotter Bjørneboe
Kostymedesign: NRK Kostyme/Andrea Talavera
Andre bidragsytere:
Lysutstyr: Christian Berrum
B-Man: Derek Bateman (Flixfilm)
Location: Oslo Kommune Friluftsetaten
Involverte byråer
FilmFaktisk