Film mot pels

Noahs nye reklamefilm er et humoristisk spark til de som mener pels er greit fordi vi «har brukt det siden steinalderen».

18785 89b3c original

Organisasjonen Noah for dyrs rettigheter har blitt valgt av FilmFaktisk som selskapets årlige veldedige aksjon. Og de er strålende fornøyd med resultatet.

Noah ble veldig glade da vi ble spurt om vi ville ha FilmFaktisk veldedige prosjekt for 2011, og enda gladere da vi så det flotte resultatet. Vi håper at denne filmen vil få sitt eget liv på sosiale medier, og kan bidra til å fremheve det absurde ved at noen fortsatt bruker pels i vårt moderne samfunn. Filmen spiller på at de som bruker pels ikke har fulgt med i utviklingen mot et mer medfølende og opplyst samfunn, men med en humoristisk snert som FilmFaktisk behersker på en strålende måte, sier Noahleder, Siri Martinsen.

FilmFaktisk er også fornøyd med samarbeidet:

Det er veldig morsomt å gjøre noe slikt for en organisasjon som vi synes har en viktig agenda, og som er så nært ved å lykkes med å få igjennom et forbud mot pels. Vi synes også det var veldig gøy å jobbe med vår reklameregidebutant Hanne Breivik på dette, som har vært i praksis hos oss i ett år nå og avslutter oppholdet med denne produksjonen, sier produsent Bjørn Glestad.

Filmen blir sendt på reklamefrie dager på TV2 og TVNorge i pinsen.

Produksjonsselskap: FilmFaktisk

Kreative: Christoffer Lossius, Bjørn Glestad, Hanne Breivik, Lars Åndheim Produsent: Bjørn Glestad

Regi: Hanne Breivik

Foto: Rune Hov

Produksjonsledere: Kyrre Melbø og Andrea Talavera

Innspillingsleder: Ola Martin Fjeld

Offline: FilmFaktisk v/Espen Gulbrandsen

Online: Fragments

Lyddesign: Klinger.no

Grip: Gripservice

SFX: Art Complexion

Make up: Marlina Saraswati Olavsdotter Bjørneboe

Kostymedesign: NRK Kostyme/Andrea Talavera

Andre bidragsytere:

Lysutstyr: Christian Berrum

B-Man: Derek Bateman (Flixfilm)

Location: Oslo Kommune Friluftsetaten

Involverte byråer

FilmFaktisk