Dobbel dose påfyll

Arbeid av McCann Oslo

I sommer har Tine IsKaffe sitt nye konsept «Kom deg videre på to minutter» vært å se både utendørs, i aviser og blader og digitalt. Bak konseptet står reklamebyrået McCann.

– Tine IsKaffe-produktenes formål er å gi energi og inspirasjon i hverdagen. Dette ønsket vi å formidle til forbruker, sier Anette Tvenge, merkevaresjef i Tine.

– Målet er at Tine IsKaffe alltid skal sørge for påfyll til både kropp og hode. Siden produktet tar seg av energi til kroppen, var vår jobb å ta hånd om inspirasjon til hodet. Hva som inspirerer hvert enkelt menneske finnes det ingen fasit på, men at de fleste er nysgjerrige på litt annerledes kunnskap, det tror vi på, sier byrået.

For å bygge opp det nye konseptet hos forbruker, åpnet kampanjen i juni med plakater med fem ulike motiver på kollektivtransport i Oslo, og på boards rundt omkring i landet.

Slik foregikk kampanjen. I juli rullet byrået ut Tine IsKaffe-produkter med QR-kode på, med ny runde utendørsreklame med samme motiv men nå også med QR-kode. I korte trekk fungerer det slik:

1. Se produktet /reklamen
2. Last ned app'en
3. Scan QR-koden på pakningen
4. Bruk to minutter til å drikke og bli inspirert
5. Del inspirasjonen med andre på Facebook og gi bort Tine IsKaffe til bare 10,- kr.

– Vi snakker til en utfordrende målgruppe. Unge mennesker som ikke tar pauser og opplever mer på trikken enn vi andre gjør på en uke. Og nettopp derfor bruker vi medier som mobil, utendørs og ikke minst, selve pakningen. Bruker du to minutter med Tine Iskaffe får du påfyll til å holde tempoet oppe, uten å måtte ta en pause, fortsetter arbeidsgruppa i McCann.

– Vi er fantastisk fornøyde med både det strategiske samarbeidet på konseptnivå til reklameideer og endelige resultater! Hittil i år har Tine IsKaffe hatt en verdivekst på 15,7 prosent, tilsvarende 11 millioner kroner i vekst mot samme periode i fjor, sier Anette Tvenge (Kilde: Nielsen, salg i verdi, YTD 14. aug 2011).

I spilleren over kan du se annonser, utendørs, app'en og filmene som låses opp ved å scanne QR-koden på pakningen.

Arbeidsfolka bak jobben er:

Tine BA
Merkevaresjef: Anette Tvenge
Kategoridirektør: Frode Fimreite

McCann
Art Director: Frank Undheim, Endre Bruskeland, Simen Instefjord Ødemotland
Tekstforfatter: Jørgen Gjærum
Konsulent: Bjørn Erling Solberg
Prosjektleder: Kristin Lien
Planner: Elisabeth Søråsen
Byråprodusent: Beril Holte Rasmussen
Design/illustrasjon: Nettan Stubberud og Pia Lystad.
AD ass: Rune Tyvold, Rune Gabrielsen, Anne Hildremyr

Illustrasjoner utendørs/print:
Byhands ved Børge Bredenbekk

Filmer:
Paradox med regissør Lasse Gretland og produsent Henrik J. Henriksen

App for iOS og Android:
Mad In Sweden

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.