Her er årets TV-aksjonskampanje

NRKs årlige TV-aksjon går i år til Norsk Folkehjelps arbeid med å rydde miner og klasebomber.

17523 96ba5 original
17524 12edd original
17525 a7c64 original
17526 99e0b original
17527 d068f original
17528 c0cd0 original
17529 b925c original
17530 ce64c original

NRKs TV-aksjon har vært gjennomført hver høst siden 1974 og er blitt en institusjon og tradisjon i Norge. Også for norske reklame- og mediebyråer henger det høyt å få oppdraget å jobbe med TV-aksjonen. Årets kampanje er det Reklamebyrået Ernö som står bak, og mediestrategi og forhandlinger er det Vizeum som har hatt ansvaret for.



Tatt på kornet.
Vi har vært opptatt av å befeste TV-aksjonen NRK som den eneste store bøsseinnsamlingen i Norge. Det finnes etter hvert mange innsamlingsaksjoner, men det er ingen som mobiliserer det norske folk på samme måte. Vi er derfor svært fornøyd med kampanjen som både setter fokus på tematikken og bøssebæreren. Ernö har tatt både Norsk Folkehjelp og TV-aksjonen NRK på kornet. Det er meget godt gjort, sier kommunikasjonsansvarlig for årets aksjon, Henning Brikt Andersen.

TV-aksjonen er blitt en unik nasjonal dugnad der alle deltar: Her snakker vi om en frivillig innsats som virkelig gjør en forskjell, sier Henrik Øinæs Habberstad i Reklamebyrået Ernö.


Tilnærmingen til årets kampanje handler ikke bare om å snakke om problemet og den frykten som miner og klasebomber skaper, men like viktig fokusere på at det norske folk kan være en del av løsningen. Årets TV-aksjon er svært konkret og handfast: For 200 kroner kan Norsk Folkehjelp rydde og trygge 10 kvadratmeter. Det konkrete og håndfaste har vi vært opptatt av holde hardt på som det bærende elementet i kampanjen, fortsetter Habberstad

Et samlet medie-Norge. Kampanjens kreative uttak, PR - og mediestrategi er strategisk forankret med en klar målsetning om å treffe dugnadsånd og giverglede i hele Norge. Det gleder oss at et samlet medie-Norge stiller seg bak TV-aksjonen sammen med oss, avslutter Bente Kvam Kristoffersen i Vizeum.

Årets TV-aksjonsteam har bestått av følgende byråer, mennesker og ressurser:

TV-aksjonen NRK 2011 Norsk Folkehjelp: Henning Brikt Andersen og Maren Evensmo Jacobsen

Reklamebyrået Ernö: Henrik Øinæs Habberstad, Mette Løland, Eirik Hovland, Morten Foss, Tom Rainer Thuv, Knut Ole Mathiesen, David Richardson, Vittoria Roberto og Maria Lima

Vizeum: Tove Hennie, Ole Henrik Hasle, Hanne Løken Olsen, Guro Dragsten, Evy Hagemark og Bente Kvam Kristoffersen

Einar Film & Fortellinger: Jens Lien, Guri Neby og Hallvard Brain

Verdens Sterkeste Mann: Frederik Horn og Bjarte Arneson

Musikk (TV-aksjonslåt): Øystein Greni og Big Bang

NXC Interactive: Eirik Mikalsen

Involverte byråer

47602 a5af7 original

Ernö