«Men godteri kan de»
Sveriges mest populære sjokoladepose Popsy, lanseres nå i Norge. DIST Creative og Carat står bak kampanjen.
Aktuelt byrå
DIST Creative
Mandag 17. oktober gikk startskuddet for kampanjen som vil gå bredt i media både på TV, utendørs og i sosiale medier utover høsten. Konseptet «Man kan si mye rart om svensker, men godteri kan de» er utviklet av DIST Creative i tett samarbeid med mediebyrået Carat.
Under kampanjearbeidet var alle involverte enige om én ting, nemlig at i Sverige vet man virkelig hvordan man lager godteri. Kampanjen baserer seg også på det forholdet landene har til hverandre, der vi tillater oss å ha det gøy på svenskenes bekostning, sier Nina Norum, oppdragsgiver og produktsjef for Galleberg.
Harselerer med seg selv. Popsy fra Cloetta, eller Polly som det heter i Sverige, ble lansert i september i år i butikk. Finn Knudsen og Eirik Sørensen, kreative ledere i DIST er i likhet med Petter Gulli fra Carat stolt over at kunden våget å gå for denne løsningen.
Hatten av for svenske Cloetta som kjøper kommunikasjon der vi harselerer med kundens egen geografiske tilhørighet.
Involverte:
Byrå: DIST Creative/Carat
Kreativt team: Eirik Sørensen, Finn Knudsen
Kreativ planner: Petter Gulli
Konsulent: Katinka Grundseth
Prosjektleder: Marte Listhaug
Medierådgiver: Charlotte W. Arnesen
Produksjonsselskap: Motionblur
Regissør: Henrik Sander
Produsent: Ola Narum Berg og Espen Horn
Produksjonsleder: Elisabeth M. Maxwell-Stewart
Ansvarlig hos kunde: Johan Torell og Nina Norum