«Men godteri kan de»

Sveriges mest populære sjokoladepose Popsy, lanseres nå i Norge. DIST Creative og Carat står bak kampanjen.

14326 d3755 original
14327 e362b original
14328 4b094 original

Mandag 17. oktober gikk startskuddet for kampanjen som vil gå bredt i media både på TV, utendørs og i sosiale medier utover høsten. Konseptet «Man kan si mye rart om svensker, men godteri kan de» er utviklet av DIST Creative i tett samarbeid med mediebyrået Carat.

Under kampanjearbeidet var alle involverte enige om én ting, nemlig at i Sverige vet man virkelig hvordan man lager godteri. Kampanjen baserer seg også på det forholdet landene har til hverandre, der vi tillater oss å ha det gøy på svenskenes bekostning, sier Nina Norum, oppdragsgiver og produktsjef for Galleberg.

Harselerer med seg selv. Popsy fra Cloetta, eller Polly som det heter i Sverige, ble lansert i september i år i butikk. Finn Knudsen og Eirik Sørensen, kreative ledere i DIST er i likhet med Petter Gulli fra Carat stolt over at kunden våget å gå for denne løsningen.

Hatten av for svenske Cloetta som kjøper kommunikasjon der vi harselerer med kundens egen geografiske tilhørighet.


Involverte:

Byrå: DIST Creative/Carat

Kreativt team: Eirik Sørensen, Finn Knudsen

Kreativ planner: Petter Gulli

Konsulent: Katinka Grundseth

Prosjektleder: Marte Listhaug

Medierådgiver: Charlotte W. Arnesen

Produksjonsselskap: Motionblur

Regissør: Henrik Sander

Produsent: Ola Narum Berg og Espen Horn

Produksjonsleder: Elisabeth M. Maxwell-Stewart

Ansvarlig hos kunde: Johan Torell og Nina Norum