Framtidsoptimisk fra Statoil

Tidligere i år inviterte Statoil til en bred dialog rundt temaet: «Hvorfor kan vi ikke bare slutte med olje?». Nå lanseres fase to hvor fokuset er selskapets framtidsoptimisme og kompetanse på norsk sokkel.

18589 a5e0f original

Vi ønsker rett og slett å dele vår framtidsoptimisme med det norske folk, forteller Kathrine Mo som er markedsdirektør, Brand Communication, i Statoil.

Det norske oljeeventyret har aldri vært mer spennende. Ett av virkemidlene er en ny film som på en utradisjonell måte forteller om selskapets kjernevirksomhet og utfordringene vi står overfor, sier Mo.



Ønsker å engasjere.
Ved siden av en ny film, omfatter kampanjen også annonser i trykte og digitale medier, samt muligheten til å engasjere seg i debatten om Statoils virksomhet, forteller Ole Gunnar Dokka som er Statoils ansvarlige for kampanjen.

Vi håper at filmen og annonsene kan stimulere til en god og bred debatt på nettstedet, og samtidig bidra til å gi et rikere og mer nyansert bilde av hvem vi er som selskap, hvordan vi jobber og hva som opptar oss. Vi har mange historier å fortelle: Hvor mange vet f.eks. at Statoil er kåret av Fortune som ett av verdens mest innovative selskaper, sammen med Apple og Google? Det er vi litt stolte av, avslutter han.

Britisk animasjon. Filmen har vært en spesielt morsom og utfordrene oppgave, ifølge Atle Skageng, som er ansvarlig for Statoils kommunikasjonsaktiviteter i Norge i McCann. Byrået har samarbeidet svært tett med et av Europas beste animasjonsselskaper, Studio AKA i London.

Dette samarbeidet har både vært både lærerikt, spennende og utrolig inspirerende, sier teamet Kjetil Nybø og Hallvard Feldbraaten.

Arbeidsgruppa falt pladask for den unge animatøren, David Prosser som Studio AKA selv definerer som en av Englands mest talentfulle designere. På Live-action delen er det Anne Sewitsky i Trøbbel som står for regien.

Musikken er komponert av islandske Johann Johannesson.

En så mangefasitert og skapende personlighet at han er verd å sjekke ut for alle, avslutter Skageng.

Ansvarlig hos kunde: Ole Gunnar Dokka og Karin Tangerud.

Ansvarlig hos McCann: Atle Skageng, Ole Kristian Ellingsen, Haldor Hårvik, Anders Aunbu, Hege Kathrine Johannessen, Mediafront og IUM.

Kreativt team på filmen: Atle Skageng, Kjetill Nybø, Hallvard Fjeldbraaten, byråprodusent: Beril Holte Rasmussen

I tillegg har følgende personer vært involvert i utviklingen av kampanjen: Birgitte Lund, Morten Varhaug, Sigurd Solberg, Tone Humblen, Robert Radoli, Geir Florhaug og Frank Dybhavn

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo