Trusted by geeks

Kompletts nye kommunikasjon lanseres med latter. Nerdete latter.

16091 4b13f original

Med seks nye filmer etablerer Acne Advertising Kompletts nye nordiske kommunikasjonskonsept og den nye payoffen «Trusted by geeks since 1996».

Den nye reklamen foregår på Kompletts hovedkontor. Der får vi følge de ansatte i deres daglige arbeid og se hvordan de på sin helt egen måte forholder seg til det de gjør. Filmene er spilt inn med en blanding av skuespillere og Kompletts eget personale.

– Komplett er en bedrift som drives av riktig trivelige mennesker. De bryr seg virkelig om kundene sine og de brenner for det de gjør. Vi vil at dét skal komme fram i kommunikasjonen, sier Lars-Göran Uddman, prosjekleder hos Acne Advertising.

Umiddelbar respons. Da den første filmen «Revenge of The Nerds» ble smuglansert på YouTube, fikk den umiddelbar respons. Over 31.000 personer så filmen og delte den på Twitter og Facebook. Filmen foregår i garasjen der alt begynte, og handler om Kompletts reise derfra og til det hypermoderne lageret i Sandefjord.

– Seerne får forhåpentligvis litt feel good-følelse når vi kjører igang, sier Kompletts administrerende direktør Anton Hagberg.

Ifølge Brandmonitor er komplett.no det sjuende mest populære varemerket i Norge, og er nå også en sterk leverandør av hjemmeelektronikk i både Sverige og Danmark.



I mediespilleren ser du den første av seks filmer.

Arbeidsgruppe fra Acne:

Creative Director: Adam Springfeldt

Prosjektleder: Lars-Göran Uddman

Operativ prosjektleder: So!e Holmström

Art director: Johan Holmgren

Tekstforfatter: Erik Bergqvist

Babusjka:

Regissør: Susanne Falkum Løvik

Produsent: Mads Astrup Rønning

Oppdragsgiver: Bjørn Henning Rørvik, Komplett


Involverte byråer

Acne Advertising