Norgesplaster i ny drakt

Anti for Supertanker har redesignet produktporteføljen til Norgesplaster.

18373 f44ae original
18374 5e1f3 original
18375 5fbc0 original

Tilbudet av ulike plasterprodusenter er mangedoblet de siste årene. Vi ønsket å skille oss ut blant leverandørene med en sterk identitet som virket frisk og moderne, og som ville ivareta vår lange tradisjon i markedet, sier Jens Røed, markedssjef i Norgesplaster.

Nye produktnavn. Sammen med Norgesplaster har vi bearbeidet hele produktporteføljen. Vi ville skape en tydeligere kommunikasjon med kundene, en del av prosessen har vært å gi alle produktene navn knyttet til bruk. Norgesplaster har over 40 ulike produkter og med nye pakninger og nye navn tror vi folk lett kan finne riktig plaster til riktig bruk, sier John Jacobsen, rådgiver i supertanker.

Produktene skiller seg godt ut i hyllene med de sterke fargene samtidig som det kjente merkenavnet til Norgesplaster er ivaretatt. Designgrepene som er tatt gjør at forbruker raskt kan kode de ulike produktkategoriene og finne de produktene de trenger. Emballasjedesignet er moderne og kommuniserer til unge, såvel som til eldre og trofaste kunder. Vi håper at også neste generasjon vil pådra seg like mange skrubbsår, vannblemmer og blodige kutt slik at den tradisjonsrike merkevaren vil leve i mange mange år videre, sier Kjetil Wold, kreativ leder i Anti.

Grafisk design: Heidi Wilhelmsen

Art Direction: Kjetil Wold

Rådgiver: John Jacobsen

Prosjektleder: Tine Moe og Anita Nørsett Dahl

Ansvarlig hos Norgesplaster: Jens Røed

Involverte byråer

91126 20304 original

ANTI