Opplev mer: Dan Eggen og Katt
Utfordringen: En storbyferie er, for mange, en type ferie som krever/oppleves å kreve mye tid og ressurser
Utfordringen:
En storbyferie er, for mange, en type ferie som krever/oppleves å kreve mye tid og ressurser.
Vi ønsker å få folk til å ta en ekstratur. Ikke ta fra konkurrenter, men øke markedet, og spille på impulsivitet, og få folk på tanken om å kunne reise midt i uken, tidligere i uken, og gjerne også på en dagstur eller en tur som varer i 24 timer. Kort sagt få folk til å komme på tanken at hvis man bare er litt impulsiv, kan man oppleve mer i hverdagen selv på kort tid.
Løsningen:
For å skape et behov for å besøke en av Europas mange storbyer, lagde vi en radiokampanje som dramatiserer hvor kjedelig det er her hjemme i det vanlige dagliglivet, gjennom en høyst ironisk dramatisering. Kjernen i ideen er å få folk flest til å tenke at man kunne ha godt av å oppleve noe mer, og hvor enkelt det er å reise med Norwegian.
5228-dcddf-original.mp3
5229-2f10e-original.mp3
Involverte byråer
Publicis Kitchen