Ordnett

Emballasjedesign for Ordnett sine digitale ordbøker

679 2843c original
1242 ae5d2 original
1693 c8e8f original
2293 68116 original
2709 9cdd1 original
3640 d8939 original

Emballasjedesign for Ordnett sine digitale ordbøker.

En fysisk og ny måte å visualisere mulighetene for å kjøpe digitale tjenester på, utført i et språk som ikke er vanlig for hverken bokhandel eller digitale tjenester. Displayet og tuben representerer en tilstedeværelse som et overgangsprodukt på vei mot en digital verden.

Det kan formes og lages mange mønstre om ønskelig med de ulike tubene. Hvert språk har sin farge og mengden salg blir enkelt synlig.

Konseptet er basert på Papyrusrullen. Når den høyst digitale verden møter kanskje menneskets viktigste oppfinnelse; språket, ønsket vi å lage et konsept som har både en analog historie på lik linje med den digitale. Språkrørne er derfor en abstraksjon av papyrusrullene, og har skapt en ledetråd for designet. Følelsen av tilgang på kunnskap i en tube/rør hinter til papyrus ruller og gammelt informasjons format. Det samme gjør formen på displayet som i stor versjon er formet som størrelsen på en tradisjonell bokhylle. Her lagrer man informasjon og kunnskap. Assosiasjonen bidrar til et morsomt spill hvor brukeren forstår at det de selv kjøper er en digital kode i et fysiskt format.

Vi har valgt spreke og friske farger som tiltrekker seg oppmerkshomet og nysgjerrighet på en måte som tidligere ikke er assosiert med ordbøker.
Den blå fargen fra de blå ordbøkene er med, men i en ny og friskere innpakning og nytt navn, Ordnett.

Kunnskapsforlaget og Ordnett er redesignet med bakgrunn i både forvaltning av de kjente Blå ordbøkene og konseptet Papyrsrullene. Designet på språkrullene, displayet, den nye sirkulære Ordnett logoen, ordnett.no, årets produktkatalog og produksjonsmetoden på butikkdisplayet som er i utelukkende papir og papp er alt basert på samme konsept.

Laget i 100% resirkulert lettvektig papp.

Involverte byråer

Snøhetta Design

Snøhetta Design