OSL - 360 Magazine
Magasinets utfordring har vært konkurransen med kjente og attraktive magasintitler i bladhyllene
Magasinets utfordring har vært konkurransen med kjente og attraktive magasintitler i bladhyllene.
Hvordan få leseren til å prioritere et gratis kundemagasin fremfor de store tilbudet som eksisterer?
Vi ønsket å utvikle et konsept som var fyldig nok til at leserne ikke følte at de ble dyttet på informasjon, men igjennom variasjonen og mangfoldet i magasinet ville OSL engasjere fremfor å kun informere.
Vi gikk imot etablerte sannheter om hvordan et kundemagasin og et magasincover til et reise- og livstilsmagasin skal utføres.
Konseptet går i korte trekk ut på at hver utgivelse har et gjennomgående tema slik at hver utgave er en “special edition”.
Vi engasjerte en uavhengig redaktør, og utfordrer kunstnere og illustratører til å fritt tolke tema på coveret.
Dette har gitt oss et cover og et innhold som skaper skaper identitet og trigger en mye bredere målgruppe til å plukke opp magasinet.
Magasinet utgis 8 ganger i året.
5594-9bca3-original.pdf
Involverte byråer
Dinamo AS