Eventet:
P4 har i mange år arrangert fest under reklamefestivalen i Cannes for norsk reklamebransje. Et raust strandslag med mye mat og enda mer drikke, ispedd uforpliktende radioprat med Norges største kommersielle radioaktør. Hyggelig for bransjen og smart av P4.
Utfordringen:
Til tross for at eventet arrangeres samme lørdag hvert bidige år med godt oppmøte, blir det fort en av veldig mange fester på Croisetten. De færreste melder seg på i forkant og enkelte får ikke engang med seg hvem som arrangerer kalaset. Det var rom for større oppmerksomhet og flere deltagere.
Dette gjorde vi:
Vi sendte ut en e-DM i forkant.
Vi lagde oppblåsbare badeballer og delte ut til alle som ville ha.
Strandflagg ble satt opp for økt synlighet.
Vi delte ut profilerende t-skjorter.
Vi brukte sosiale medier.
Vi sendte pressemeldingen til KF, sammen med en lydfil som juryen kan spille av når de har sett pdf/papp.
81-a2cb6-original.pdf
PDF, 2.902 MB
↓
Last ned