Gøy med bart

Scandinavian Design Group har utviklet og designet et nytt medlem i Freia- familien.

16038 a885a original

Det nye tilskuddet skulle lanseres nesten uten kommunikasjon eller aktiviteter å støtte seg på, noe som stilte ekstra store krav til konsept og design. Resultatet ble Melkebart.

Freia Melkebart ble lansert 1. februar og er en rull som består av kjent og kjær Freia Melkesjokolade, fylt med ny og mild Melkekrem. Navnet gir tydelige assosiasjoner til innholdet og indikerer at denne sjokoladen inneholder ekstra mye melk.

Flere bartetyper. Designet inviterer til «bartemoro» da innpakningen består av fire ulike bartetyper: Rulle- og tullebart, røverbart, hvalrossbart og pyntebart, forteller rådgiver og kundeansvarlig for Kraft Foods Hanne Rognstad i SDG .

Designet og navnet kommuniserer produktet på informativt og lekent vis, og Freia Melkebarter står tydelig frem i hylla. Allerede nå registrerer vi Melkebart-aktiviteter på YouTube, blogger og andre sosiale medier. Vi håper på flere fans i tiden fremover.

Trondheimslansering. Det var ingen tvil om hvor lanseringen måtte finne sted. Bartebyen Trondheim viste høy bartefaktor da også Norges eneste mustasjforening Den Norske Mustach-club av '91 gledelig stilte opp og satte stor pris på mustasjens nye oppmerksomhet i form av melkebart.

Team:
Strategisk rådgiver: Hanne Rognstad
Design: Erling Norderud Hansen
Kreativ ledelse: Eirik Seu Stokkmo
Prosjektleder: Heidi Rognlien

Involverte byråer

86958 30cfb original

Scandinavian Design Group