NetCom dempet myke skuffelser

McCann ville gjøre juleskuffelsene mindre ved å la kunder bytte inn myke pakker i en januarkampanje for NetCom.

13788 ee58c original

Da NetCom ba om en januar-kampanje som skulle trekke flere besøkende til butikkene sine, kom vi på at ikke alle julegavene ble mottatt med like stor entusiasme, forteller byrået.

Januar har derfor alltid vært tiden for byttehandel. Dessverre har du aldri kunnet bytte tante Ednas hjemmestrikka ullundertøy. Før i år.

Med allerede kjøpt TV- og radioplassering bestemte vi oss for å gjøre myke presanger om til valuta og gjøre folk oppmerksomme på at de nå kunne bytte hvilken som helst myk skuffelse i en ny telefon hos nærmeste NetCom-butikk.



Økte omsetningen.
Kampanjen trakk ikke bare folk til NetCom-butikkene landet over, den økte omsetningen med 50 prosent fra januar i fjor, ifølge McCann.

Klærne folk byttet inn gikk til en veldedig organisasjon. Vi kalte det Årets byttehandel hos NetCom.

Byrå: McCann

Kunde: NetCom

Ansvarlig hos kunde: Mira Kahn og Ole Andre Skarbøvik

Art director: Kjetill Nybø

Tekstforfatter: Hallvard Fjeldbraaten

Rådgiver: Janne Espevalen

Prosjektleder: Katrine Berget

Design: Pia Lystad

Animasjon: Tilnærmetlik

Og takk til Joakim hos Pravda

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo