Schweppes satser i Norge

Det internasjonale mikserbrandet Schweppes gjennomfører nå en stor reklamekampanje i Norge. Reklamebyrået MK har laget kampanen.

14496 1b463 original
14497 2d64d original
14498 89049 original
14499 4c4b2 original

For første gang på svært lenge har Schweppes latt et nasjonalt reklamebyrå stå for den kreative utførelsen. MK Norway har utarbeidet kampanjen som nå rulles ut i ulike kanaler.

Schweppes er i en særstilling når det gjelder miksere. Nå ønsker vi å bli enda tydeligere i det norske markedet og skape mer fristelse hos forbrukerne. Ved å gjøre en kampanje tilpasset merkets posisjon i det norske markedet håper vi på en mer effektiv kampanje enn vi har sett tidligere, sier Alf Helge Halland, marketingdirektør i Hansa Borg Bryggerier, som distribuerer, markedsfører og selger merkevaren i Norge.

Vi er veldig stolte over at Schweppes har vist oss tilliten verdig med å få lage en kampanje for det anerkjente merket i Norge. Dette vet vi hører til sjeldenhetene og det er spennende å jobbe med en så stor og internasjonal aktør, sier Svein Roger Selle, administrerende direktør i MK Norway.

Skal tydeliggjøre nytt konsept.
MK har laget et nytt konsept for Schweppes i Norge kalt «Din Smak» . Dette konseptet skal nå rulles ut gjennom relevante markedsaktiviteter og blir blant annet å finne på boards, digitale løsninger og butikker rundt om i Norge.

Schweppes kalles faktisk «the founder of bubbles». Dette har vi dramatisert og uttrykket mener vi har blitt friskt og moderne, samtidig som den internasjonale, sofistikerte stilen har blitt underbygget, sier Creative Director Armando Zuniga i MK Norway.

Fotoshoot i NY med australsk fotograf.
For å utvikle kampanjen har MK Norway samarbeidet med den australske fotografen Adam R. Taylor og agenten Glasshouse Assignement. I engigantisk vanntank i New York har fotograf, modell og syv dykkere utviklet en helt særegen bildeserie.

Adam og produsenten Jai-Lee Egna har gjort en fantastisk jobb og bildene ble helt fantastiske. Vi håper dette blir lagt godt merke til, avslutter Armando Zuniga.

Involverte:
Team Schweppes og Hansa Borg Bryggerier: Ricard Barri Valentines, Alf Helge Halland, Ingrid Sørhaug, Daniel Skotheim

Team MK: Doffen Trællevik, Jon Hjørnevik, Britt Hege Karlsen, Ole Færøvik, Line Severinsen, Pedro Moreira

Involverte byråer

39028 2217e original

MK Norway