Johaug - profil, produktutvikling, emballasje og pakningsdesign

Johaug, kanskje den mest ettertraktede norske idrettsutøveren ønsket å skape sin egen kolleksjon.

68842 866a5 original
68845 6e7e0 original
68848 4b6ab original
68851 7e227 original
68854 125ce original
68857 4c952 original

Therese Johaug, den uredde jenta fra Dalsbygda, ønsket å etablere sitt eget klesmerke. I samarbeid med Small Nordic AS ønsket hun å lansere de beste langrennshanskene. Fra før var det få leverandører med spesialkompetanse for langrennshansker, og derfor fantes det en god mulighet nettopp her.

Therese Johaug har en svært stor appell i Norge. Da hun vant 30km under VM i Oslo, tok hennes popularitet skikkelig fart. I dag er hun trolig den mest profilerte norske idrettsutøveren ved siden av Petter Northug. Derfor var det opplagt at en merkevare fra Therese Johaug ville vekke manges oppmerksomhet. Dette ga oss all grunn til å tenke nyskaping. Designprosjektet har omfattet profil, pakningsdesign, butikksystemer og produktene.

Logo for Johaug har utspring i initialene TJ, hvor symbolikken er knyttet til et skipar. Vi har valgt en sterk og frisk blåfarge som primærfarge. Denne ble valgt for å skape avstand fra konkurrentene og for å gi kontrast i TV-ruta. Therese er sin egen hanskesponsor, og muligheten for TV-eksponering i sesong var viktig.

Involverte byråer

Panorama Logo 01

Panorama Design