Skrur tiden 100 år tilbake

«Farmen» har vært et av TV 2s aller sikreste kort i kampen om TV-seerne. Mandag 8. oktober braker det løs igjen. McCann Oslo står bak reklamen.

19092 f8784 original
19093 4489c original
19094 67dfb original
19095 ecbe9 original
19096 c67cf original
19097 1e30a original
19098 c934b original
19099 e4164 original
19100 422ae original

Mye av kommunikasjonen rundt Farmen blir godt ivaretatt av TV 2 sine egne kanaler. McCanns viktigste oppgave er derfor å fortelle folk at Farmen snart starter igjen, med fokus på det som er unikt med serien, nemlig livet i Norge for 100 år siden. Med glimt i øyet skal kampanjen minne folk på små og store ting som vi i dag tar som en selvfølge, men som bare for få generasjoner siden kunne være en reell kamp for tilværelsen.

Aftenposten fra 1912.
I tillegg til boards landet rundt, samt annonser i alle store aviser og ukeblader har TV 2 og McCann fått til et samarbeid med Aftenpostens annonseavdeling/seksjon. Avisen vier omslaget på en av delene av lørdagsutgaven 6. oktober til kampanjen, og viser den reelle forsiden og baksiden for nøyaktig 100 år siden.

Vi håper og tror kampanjen sjarmerer, engasjerer og utfordrer folk til å kjenne litt etter hvordan de faktisk lever i dag sammenlignet med livet for 100 år siden, og at det bidrar til at «Farmen» forblir en suksesshistorie, sier Jørgen Gjærum og Frank Undheim i McCann.

Involverte:
Prosjektleder: Katrine Berget
Rådgiver: Jørgen W. Bjerke
AD-assistent: Anne Hildremyr
Designer: Charlotte Havstad og Karl Bryhn
Motion Graphic Designer: Jon Dalsnes Storsæter
Art Director: Frank Undheim
Tekstforfatter: Jørgen Gjærum
Ansvarlig hos TV 2: Marit Brøntveit Andresen og Anne Røkenes

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo