360 Magazine

Den overordnende problemstillingen for all kommunikasjon fra OSL er å synliggjøre OSLs tilretteleggerrolle og vise frem OSL som «mulighetenes venterom». Magasinet 360 skal svare på dette, styrke merkevaren for øvrig og være proaktiv i forbindelse med utbyggingen. Fra første stund har magasinet 360 stått ovenfor krevende utfordringer: det skal konkurrere med kjente og attraktive magasintitler og det skal få leseren til å prioritere et gratis kundemagasin. Det var derfor avgjørende å utvikle et annerledes konsept. Vi valgte navnet 360 Magazine (148 sider, 7 ganger per år). Konseptets hovedmål er å inspirere til reise gjennom gode reportasjer og vakker fotojournalistikk. Vi gikk mot etablerte sannheter om hvordan et magasincover til et reise- og livsstilsmagasin skal utføres: hver utgivelse har et gjennomgående tema slik at hver utgave er en “special edition” og vi engasjerer kunstnere og illustratører til å fritt tolke tema på coveret. Dette skaper identitet og trigger en bred målgruppe til å velge 360. I tillegg har designkonseptet hentet inspirasjon fra flyplassens egenart og terminologi: seksjoneringen er kalt “Gate 1-8” og typografien gjenspeiler OSLs former. Satsningen på 360 har gitt gode resultater. Opplaget er økt med 400% og annonsesalget med 500% ift tidligere magasin.

35592 58d99 original
35593 879e2 original
35594 6e105 original
35595 ffadb original
35596 637d0 original
35597 655e6 original
35598 d036a original

Den overordnende problemstillingen for all kommunikasjon fra OSL er å synliggjøre OSLs tilretteleggerrolle og vise frem OSL som «mulighetenes venterom». Magasinet 360 skal svare på dette, styrke merkevaren for øvrig og være proaktiv i forbindelse med utbyggingen.

Fra første stund har magasinet 360 stått ovenfor krevende utfordringer: det skal konkurrere med kjente og attraktive magasintitler og det skal få leseren til å prioritere et gratis kundemagasin. Det var derfor avgjørende å utvikle et annerledes konsept.

Vi valgte navnet 360 Magazine (148 sider, 7 ganger per år). Konseptets hovedmål er å inspirere til reise gjennom gode reportasjer og vakker fotojournalistikk.

Vi gikk mot etablerte sannheter om hvordan et magasincover til et reise- og livsstilsmagasin skal utføres: hver utgivelse har et gjennomgående tema slik at hver utgave er en “special edition” og vi engasjerer kunstnere og illustratører til å fritt tolke tema på coveret. Dette skaper identitet og trigger en bred målgruppe til å velge 360. I tillegg har designkonseptet hentet inspirasjon fra flyplassens egenart og terminologi: seksjoneringen er kalt “Gate 1-8” og typografien gjenspeiler OSLs former.

Satsningen på 360 har gitt gode resultater. Opplaget er økt med 400% og annonsesalget med 500% ift tidligere magasin.

7835-404ac-original.pdf

23733-53ce6-original.pdf PDF, 145.535 MB
Last ned

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS