Amedia identitet
A-Pressen kjøpte våren 2012 Edda Media, og Amedia er nå landets nest største mediekonsern. Itera Gazette utviklet ny visuell identitet samt alle elementer i forbindelse med lansering. Basert på det nye navnet Amedia utviklet vi den visuelle identiteten til bruk på alle flater. Kommunikasjonen dekket både interne og eksterne interessenter og baserte seg på det nye konsernets visjon, verdier og strategisk retning. Løsningene består av mange ulike elementer, fra merkantile trykksaker, publisisitisk rapport og profilartikler, til webside og lanseringsfilm. Alt med sterk kobling og gjenkjenning til Amedia. Amedia er en innholdsstyrt virksomhet. Konseptet for profilen tar derfor utgangspunkt i redaksjonell kommunikasjon for å beskrive konsernets daglige virke "Tilstede. Engasjert. Hver dag". Profilen er enkel, tydelig og hardtslående, som pressens hverdag er. Den har også et mangfold i seg, gjennom illustrasjonen som representerer Amedias univers og målgruppenes verden og hverdag. Fargen i logoen følger A-pressens tidligere rød i møtet med Edda Medias blå. Fargepaletten er basert på CMYK-fargene, som representerer selskapets ståsted med utgangspunkt i det publisistiske. Det publisistiske er også tatt videre i et verbaltvisuelt konsept (statements) som er en viktig del av identiteten. "Bretten" åpner for innsyn i selskapets mangfold innen avis, trykk og digitale medier.
Aktuelt byrå