Dusørjakten

Clooney og Julie har vært en suksess. Vår oppgave var å lage en nettaktivitet som gjorde historien om at «Noen har flaks ...» lengre og større.

23409 7e243 original
23410 38ac3 original
23411 1de04 original

Vi ville la deltakerne oppleve påstanden vår: Noen har flaks her i livet, for alle oss andre er det kanskje lurt å spare litt.

Idé:
En interaktiv skattejakt basert på et enkelt prinsipp: en film som blir lengre jo flere som ser den.

Sånn fungerte det:
Et nytt kapittel ble låst opp når et gitt antall mennesker hadde sett det forrige. Hvert kapittel – 26 til sammen – viste tyvenes flukt mot nedgravingsstedet, og inneholdt delkonkurranser og stedsavslørende hint.

Ved å gjette skattens endelige plassering på et kart var du med i konkurransen.


Bommet du – og mest sannsynlig gjorde du det - fikk du tilbud på Superspar, en alternativ vei til rikdom.

Kampanjen hadde egen etterforsker på P4, og gav deg ekstra hint i sosiale medier. På DNBs facebookside ble ekstramateriell sluppet med jevne mellomrom, som f.eks. overvåkingsbilder fra bensinstasjoner.

Resultater:
400 000 deltok i Dusørjakten. Noen har flaks-kampanjen totalt bidro til like mange solgte spareavtaler, mer enn DNB noen gang har solgt av ett enkelt produkt.

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2012 Finans