Er du forberedt?

I 2012 hadde National Geographics premiere på sitt nye program, Doomsday Preppers, en serie som utforsker livene til ekstreme amerikanske overlevelsestilhengere som forbereder seg på verdens undergang. For å promotere serien arrangerte vi et stunt midt i Oslos travleste gågate, Karl Johan. På taket av en bil stablet vi så mye overlevelsesutstyr som mulig. Der var bokser med gassmasker, frysetørket mat, piggtråd, kamuflasjenetting, våpen, ammunisjon – ja, til og med en båt. Tilslutt var stabelen over 4 meter høy, og den fikk unektelig mye oppmerksomhet. Plakater på og ved siden av bilen oppfordret forbipasserende til å dele bilder på instagram eller twitter sammen med hashtaggen #NATGEO, noe som kvalifiserte dem til å være med i konkurransen om vinne sitt eget overlevelseskit. I løpet av bare de to dagene stuntet varte rakk den lille bilen å gjøre et stort inntrykk. Bilen ble sett av over 10,000 forbipasserende, og over 1000 bilder ble tatt. En video av stuntet vi lagde og postet på Youtube fikk over 6100 visninger.

23907 ea48b original
35745 c1553 original

I 2012 hadde National Geographics premiere på sitt nye program, Doomsday Preppers, en serie som utforsker livene til ekstreme amerikanske overlevelsestilhengere som forbereder seg på verdens undergang.

For å promotere serien arrangerte vi et stunt midt i Oslos travleste gågate, Karl Johan. På taket av en bil stablet vi så mye overlevelsesutstyr som mulig. Der var bokser med gassmasker, frysetørket mat, piggtråd, kamuflasjenetting, våpen, ammunisjon – ja, til og med en båt. Tilslutt var stabelen over 4 meter høy, og den fikk unektelig mye oppmerksomhet.

Plakater på og ved siden av bilen oppfordret forbipasserende til å dele bilder på instagram eller twitter sammen med hashtaggen #NATGEO, noe som kvalifiserte dem til å være med i konkurransen om vinne sitt eget overlevelseskit.

I løpet av bare de to dagene stuntet varte rakk den lille bilen å gjøre et stort inntrykk. Bilen ble sett av over 10,000 forbipasserende, og over 1000 bilder ble tatt. En video av stuntet vi lagde og postet på Youtube fikk over 6100 visninger.

7677-83190-original.pdf

23908-79c39-original.pdf PDF, 5.051 MB
Last ned

Involverte byråer

FRANK.