Flyttelasset

Ruter er ansvarlig for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. I 2012 ble Trafikanten et heleid datterselskap av Ruter, og i den forbindelse ønsket Ruter å slå sammen nettsidene ruter.no og trafikanten.no. Sistnevnte var en populær trafikkinfo-side for kollektivreisende i Oslo og Akershus. Ruter ønsket ikke å kommunisere kjøp og salg, siden Trafikanten var en så godt likt merkevare og de selv hadde slitt med kundetilfredsheten. De ville heller fortelle om det positive i endringen og formidle det på en engasjerende og ydmyk måte. Målet var å nå ut med det glade budskap som skulle bidra til å gjøre endringen så smidig som mulig. Dette var en forening av to parter, og en hyggelig forening de fleste kjenner seg igjen i, er det å flytte. Vi ville få brukerne til å hjelpe oss med det digitale flyttelasset. Gjennom kampanjen fikk brukerne ta del i endringen samt utvelgelsen av innhold til den nye siten; vi registrerte hvilke elementer folk flyttet fra gamle Trafikanten.no over til Ruter.no. Gjennom denne aktiviteten skapte vi engasjement og en eierskapsfølelse til den nye siten. Da flyttingen var ferdig ble den nye ruter.no avduket. Ruter har ennå ikke fått noen negative tilbakemeldinger vedrørende endringen.

23107 fee2e original
23562 3859b original
35374 fd8df original
35391 10eff original
35392 58756 original

Ruter er ansvarlig for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. I 2012 ble Trafikanten et heleid datterselskap av Ruter, og i den forbindelse ønsket Ruter å slå sammen nettsidene ruter.no og trafikanten.no. Sistnevnte var en populær trafikkinfo-side for kollektivreisende i Oslo og Akershus.

Ruter ønsket ikke å kommunisere kjøp og salg, siden Trafikanten var en så godt likt merkevare og de selv hadde slitt med kundetilfredsheten. De ville heller fortelle om det positive i endringen og formidle det på en engasjerende og ydmyk måte. Målet var å nå ut med det glade budskap som skulle bidra til å gjøre endringen så smidig som mulig.

Dette var en forening av to parter, og en hyggelig forening de fleste kjenner seg igjen i, er det å flytte. Vi ville få brukerne til å hjelpe oss med det digitale flyttelasset.

Gjennom kampanjen fikk brukerne ta del i endringen samt utvelgelsen av innhold til den nye siten; vi registrerte hvilke elementer folk flyttet fra gamle Trafikanten.no over til Ruter.no. Gjennom denne aktiviteten skapte vi engasjement og en eierskapsfølelse til den nye siten. Da flyttingen var ferdig ble den nye ruter.no avduket.

Ruter har ennå ikke fått noen negative tilbakemeldinger vedrørende endringen.

7561-f198f-original.pdf

23153-b6d10-original.pdf PDF, 5.152 MB
Last ned

7562-d220a-original.pdf

23193-7efef-original.pdf PDF, 28.536 MB
Last ned

7565-6a3b4-original.pdf

23226-f05bc-original.pdf PDF, 32.608 MB
Last ned

Involverte byråer

22549 c3ce3 original

Creuna