Gjensidige Visuell Identitet

I snart 200 år har tiden gått og Gjensidige bestått. Nå var det på tide å revitalisere den gamle merkevaren.

36371 857e3 original
24030 70b5a original
36372 a4517 original
36373 3e2ab original
36374 2dffb original

I snart 200 år har tiden gått og Gjensidige bestått. Nå var det på tide å revitalisere den gamle merkevaren. Oppgaven var utfordrende; bryt med bransjespråket og hjelp oss å ta posisjonen som det mest kundeorienterte selskapet i Nordisk forsikringsbransje. Fra norsk og tradisjonell til kundenær på tvers av landegrensene.

For å bli mer relevant for kundene måtte vi endre Gjensidiges perspektiv. I stedet for å snakke om erstatning, ville vi derfor at Gjensidige skulle ha fokus på å sikre det folk er glad i. Dette ville legge føringer både for forretningsdriften og kommunikasjon/design. Vi lanserte konseptet ”Det er godt å være forberedt”, fremhevet det klassiske ikonet i logoen og kastet alt annet over bord. Resultatet ble en helt ny visuell identitet, en helt ny måte kommunisere med kundene på, tilpasset den økende digitale tilstedeværelsen og folks ulike liv. Et fargerikt og symboldrevet univers med utgangspunkt i folks liv. Med kort vei til tjenester, råd og produkter som gjør dem godt forberedt. Gjensidige fremstår som aktuelle, relevante og tydelige.

7965-ff8c7-original.pdf

23378-4527c-original.pdf PDF, 3.712 MB
Last ned

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2012 Design - Identitet