Lofoten Black

Lofoten som destinasjon er fullbooket i høysesongen juni og juli. Det er et stort potensiale for å øke belegget i lavsesong (høst-vinter-vår). Samtidig er aktivitetene og severdighetene i lavsesongen svært interessante for den viderekomne turisten – nesten mer ettertraktede og ekslusive enn sommeraktivitetene: Lofotfisket, tørrfiskhenging, toppturer/offpiste, surfing, og generelt litt mer vær og vind. En gruppering av aktører i Lofoten (hotell, restauranter, båt/aktiviteter, butikker osv) gikk sammen for bedre å kunne markedsføre Lofoten sept – mai. Konseptet Lofoten Black spiller på det eksklusive ofte assosiert med "black"; kredittkort, menyer, slalomløyper osv. Det er for de få, de innvidde, priviligerte, for de som lar seg utfordre. Ikke sol og blå himmel men sjøsprøyt, dramatikk og heftige opplevelser. I stedenfor at offseason blir mindre verd enn sommermånedene så er det mer ekslusivt. Opplevelsene er sterkere, mer autentiske. Man får ta del i et naturmirakel som er få forundt. Sosiale mekanismer på web, i business sammenheng og i utelivet samt spesialbehandling av forhandlere og reisebyråer skal øke rekkevidden av Lofoten Black konseptet og gjøre det ettertraktet.

23679 926f4 original
23680 c47fb original
23681 97fd4 original
23682 d6262 original
23683 acd11 original
23684 3af9f original