Ny vår for Dent vanepastiller
Tangram Design har utviklet en ny, sterk og stolt visuell identitet for Dent vanepastiller.
Aktuelt byrå
Tangram Design AS
Dent er et kjent merke og kjært alternativ blant pastiller. Dent har blitt knyttet opp mot det gammeldagse, trygge og klassiske. Sammenlignet med konkurrenten Läkerol ble Dent oppfattet som noe traust og kjedelig.
Dent vanepastiller er et høyimpulsprodukt som raskt må vekke oppmerksomhet og skape gjenkjennelse, samt effektivt kommunisere smak og avsender. Ambisjonen vår var derfor å gi Dent mer effekt i butikkhylla.
Dents visuelle produktidentitet fortjente en oppdatering. Det fine ved pastillen måtte fortelles - aromaen, kulturen, den personlige favoritten.
Dents nye visuelle produktidentitet skaper et sterkere særpreg og styrkede fjernsignaler. Urter og smak formidles gjennom vakre illustrasjoner laget av Arild Sæther, samtidig opprettholdes fargekodingen. Serien har fått to nye smaker og paletten består nå av en grønn, sort, rød og lilla Dent. Det kremfargede stempelmerket skaper en “ramme” som gjør at pastillesken lyser i hylla, samtidig står logoen enda tydeligere frem på lys bakgrunn. Typiske nærsignaler fra vakre pastillesker som sølvfoliering, preg og elegant typografi er tatt med videre; det eksklusive element når pastillesken tilbys en sidemann.
Dent med sitt nye egenartede visuelle uttrykk skiller seg tydelig fra konkurrentene. Produktets selvbevisste stolthet er styrket og Dent har igjen blitt et lekkert produkt, en amulett man alltid har med seg og liker å kunne by på.
Involverte byråer
Tangram Design AS