Powered By Norwegian Gas
Resultatet var overveldende, med dobling av uhjulpen kjennskap – og en rekke intensjonsavtaler om gassleveranser
Aktuelt byrå
MediaFront
Statoil er relativt ukjent som gassleverandør til Europa. Men med 15% markedsandel og stabile leveranseforhold fra rørledninger i Nordsjøen, står selskapet godt rustet til å øke leveransene. Utfordingen er å få europeiske land og kraftprodusenter til å bytte ut gamle kullkraftverk med nye gasskraftverk – noe som vil reduser kostnadene og senke CO2-utslippene med opptil 60-70%. Dette er viktig for å hjele Europa å nå sine klimamål de neste tiårene.
Målgruppen er politikere, rådgivere, journalister og andre som er opptatt av energipolitikk. Og uttaket kommer i form av en tydelig kampanje der fordelene av gass og stabiliteten i norske leveranser fremheves. Vi benyttet print, utendørs og digitale flater for å få målgruppens interesse. Med store, forseggjorte fotografier og en tydelig idé, nådde vi ut til folk langt utenfor den konkrete målgruppen. Og ved hjelp av en rekke mediepartnerskap i samarbeid med LinkedIn, The Economist, New Scientist, National Geographic og WSJ, skapte vi debatt og økte kunnskap om fordelene ved gass fra Norge i målgruppen. Resultatet var overveldende, men dobling av uhjulpen kjennskap – og en rekke intensjonsavtaler om gassleveranser. Den viktigste så langt var på over 100milliarder NOK. Det er skikkelig ROI!