Rottefella Cross Country skiing Insoles

Den norske ingeniøren og oppfinneren Bror With skapte den første justerbare skibindingen i 1927. Siden den gang har Rottefella etablert seg som en soleklar markedsleder på langrenns bindinger i Norge. Allikevel har bevisstheten rundt bindinger vært lav. Rottefella ønsket derfor å å ta en tydeligere posisjon i markedet og å være etterspurt ved kjøp av binding og ski. I 2009 fikk Creuna oppgaven med å reposisjonere merkevaren og profilen til Rottefella. Merkevareplattformen og kundeløftet ble utvidet til også å omfatte teknologi og tilbehør knyttet til skibindinger, under slagordet ”Powered by you. Technology by us.” I 2012 utviklet Rottefella innersåler til skistøvler, som en av flere uttak på den nye strategien. Creuna fikk i oppdrag å designe uttrykket på sålene og emballasjen. En av utfordringene var å forklare teknologien på en lettfattelig måte og på liten flate, uten å gå på bekostning av designprofilen. Det var også viktig at sluttbruker oppfatter at de ulike sålene hver for seg har unike egenskaper, som skiller seg fra konkurrentenes såler.

23863 389a7 original
23864 87516 original
23865 5c046 original
23866 cbb72 original
23867 58ffd original
23869 58fe7 original

Den norske ingeniøren og oppfinneren Bror With skapte den første justerbare skibindingen i 1927.
Siden den gang har Rottefella etablert seg som en soleklar markedsleder på langrenns bindinger i Norge. Allikevel har bevisstheten rundt bindinger vært lav. Rottefella ønsket derfor å
å ta en tydeligere posisjon i markedet og å være etterspurt ved kjøp av binding og ski.

I 2009 fikk Creuna oppgaven med å reposisjonere merkevaren og profilen til Rottefella. Merkevareplattformen og kundeløftet ble utvidet til også å omfatte teknologi og tilbehør knyttet til skibindinger, under slagordet ”Powered by you. Technology by us.”

I 2012 utviklet Rottefella innersåler til skistøvler, som en av flere uttak på den nye strategien. Creuna fikk i oppdrag å designe uttrykket på sålene og emballasjen.
En av utfordringene var å forklare teknologien på en lettfattelig måte og på liten flate, uten å gå på bekostning av designprofilen. Det var også viktig at sluttbruker oppfatter at de ulike sålene hver for seg har unike egenskaper, som skiller seg fra konkurrentenes såler.

Involverte byråer

22549 c3ce3 original

Creuna