«Skolens stemme» - Rekrutteringskampanje 2012

Oppgave: Westerdals ville øke antall søkere til samtlige studieretninger, med særlig vekt på de tre linjene som historisk sett har hatt færrest søkere: Film & TV, Eksponeringsdesign og Experience & Event Design. Mange ulike og tildels komplekse budskap om skolen og linjene skulle kommuniseres. Idé: Vi ga skolen noe den ikke har hatt før: en klar og tydelig stemme. Med en enkel visuell form, lot vi «Skolens stemme» snakke gjennom generelle, studiespesifikke og skreddersydde budskap for print, nett og kino. Resultater: Westerdals satte søkerrekord med nær 1000 søkere på 160 plasser. Ekstra gledelig var det at de tre fokuslinjene opplevde den største økningen i antall søkere.

23457 7aa3b original
23458 76d98 original
35224 6bc01 original

Oppgave:
Westerdals ville øke antall søkere til samtlige studieretninger, med særlig vekt på de tre linjene som historisk sett har hatt færrest søkere: Film & TV, Eksponeringsdesign og Experience & Event Design. Mange ulike og tildels komplekse budskap om skolen og linjene skulle kommuniseres.

Idé:
Vi ga skolen noe den ikke har hatt før: en klar og tydelig stemme. Med en enkel visuell form, lot vi «Skolens stemme» snakke gjennom generelle, studiespesifikke og skreddersydde budskap for print, nett og kino.

Resultater:
Westerdals satte søkerrekord med nær 1000 søkere på 160 plasser. Ekstra gledelig var det at de tre fokuslinjene opplevde den største økningen i antall søkere.

7847-20628-original.pdf

23459-283ba-original.pdf PDF, 3.701 MB
Last ned