The Mannequin Escape

I en tid hvor Europa har anstrengt økonomi står kjøpesterke nordmenn høyt på ønskelisten. Derfor fikk vi i stand et bredt samarbeid mellom Stockholms fashionbutikker og reiselivsaktører, beskrevet her: http://tiny.cc/5xi5ow Ideen tok tak i oppfatningen om at fashion kommer til Stockholm før den kommer til Oslo. Derfor bestemmer utstillingsdukkene i Oslo seg for å rømme. Onsdag 30. oktober knuste de utstillingsvinduene, marsjerte gjennom gatene og forsvant. Opptrinnet ble gjennomført som et stunt og dannet grunnlaget for fashionfilmen: «The Mannequin Escape». Filmen ble fulgt opp med boards, kampanjer på hotellene i Sverige etc. Målsettingen var å sementere Stockholms posisjon blant norske fashionistas og potensialet viste seg allerede under innspillingen da TV2’s God Kveld Norge dukket opp for å dekke stuntet. «The Mannequin Escape» spredte seg raskt. Nettavisen plukket den opp, det samme gjorde Nyhetene 24, Dagens Media, Aftenposten, Oslo By, TV 2 m.fl. I tillegg har over 1000 moteblogger og fashion- og reklamesider omtalt filmen. Lyx.se, Vixen, HippiHippiMilkShake, Boom Boom Down, PurplePRmusic, Creativity Online, AdForum med flere. Til og med Oslo Fashion Week la ut filmen og innrømmet at de hadde en vei å gå, eller som direktøren uttalte: «Sverige har helt klart et forsprang».

24118 91f72 original

I en tid hvor Europa har anstrengt økonomi står kjøpesterke nordmenn høyt på ønskelisten. Derfor fikk vi i stand et bredt samarbeid mellom Stockholms fashionbutikker og reiselivsaktører, beskrevet her: http://tiny.cc/5xi5ow

Ideen tok tak i oppfatningen om at fashion kommer til Stockholm før den kommer til Oslo. Derfor bestemmer utstillingsdukkene i Oslo seg for å rømme.

Onsdag 30. oktober knuste de utstillingsvinduene, marsjerte gjennom gatene og forsvant. Opptrinnet ble gjennomført som et stunt og dannet grunnlaget for fashionfilmen: «The Mannequin Escape». Filmen ble fulgt opp med boards, kampanjer på hotellene i Sverige etc.

Målsettingen var å sementere Stockholms posisjon blant norske fashionistas og potensialet viste seg allerede under innspillingen da TV2’s God Kveld Norge dukket opp for å dekke stuntet.

«The Mannequin Escape» spredte seg raskt. Nettavisen plukket den opp, det samme gjorde Nyhetene 24, Dagens Media, Aftenposten, Oslo By, TV 2 m.fl. I tillegg har over 1000 moteblogger og fashion- og reklamesider omtalt filmen. Lyx.se, Vixen, HippiHippiMilkShake, Boom Boom Down, PurplePRmusic, Creativity Online, AdForum med flere.

Til og med Oslo Fashion Week la ut filmen og innrømmet at de hadde en vei å gå, eller som direktøren uttalte: «Sverige har helt klart et forsprang».