The Walking Dead - Tear-off poster

Fox Crime Norge ønsket å promotere andre sesong av The Walking Dead på et budsjett langt fra like stort som programmet. Oppgaven gikk ut på å få publikum til å gå inn på Fox Crimes nettside der de kunne vinne en iPhone. Samtidig ønsket vi å gi dem en zombieopplevelse de aldri ville glemme. En vanlig lavbudsjetts måte å få folk til å huske et telefonnummer eller webadresse på er den tradisjonelle plakaten der man river av små papirlapper. Men vi hadde større planer; vi lagde en 1:1 Walking Dead avrivningsplakat og plasserte den på en av Oslos mest trafikkerte møtepunkt – Nationaltheatret T-banestasjon. Zomibefans i alle aldre tok bilder av plakaten, og i zomibeverdenens rette ånd ble armer og ben revet av. Dermed forentes zombiefølelsen med papirlappen som skulle minne om hvor man skulle gå for å få mer informasjon om konkurransen. Vi lagde en video av plakaten som raskt fikk over 19 000 visninger på YouTube.

23898 c49c9 original

Fox Crime Norge ønsket å promotere andre sesong av The Walking Dead på et budsjett langt fra like stort som programmet. Oppgaven gikk ut på å få publikum til å gå inn på Fox Crimes nettside der de kunne vinne en iPhone. Samtidig ønsket vi å gi dem en zombieopplevelse de aldri ville glemme.

En vanlig lavbudsjetts måte å få folk til å huske et telefonnummer eller webadresse på er den tradisjonelle plakaten der man river av små papirlapper. Men vi hadde større planer; vi lagde en 1:1 Walking Dead avrivningsplakat og plasserte den på en av Oslos mest trafikkerte møtepunkt – Nationaltheatret T-banestasjon. Zomibefans i alle aldre tok bilder av plakaten, og i zomibeverdenens rette ånd ble armer og ben revet av. Dermed forentes zombiefølelsen med papirlappen som skulle minne om hvor man skulle gå for å få mer informasjon om konkurransen. Vi lagde en video av plakaten som raskt fikk over 19 000 visninger på YouTube.

Involverte byråer

FRANK.