Spar blir tydeligere

Dagligvarekjeden Spar slipper profilfilmen «Det som gjør Spar til Spar», et ledd i et større arbeid med å posisjonere kjeden sterkere mot norske forbrukere.

39063 f3795 original

I 2011 valgte Spar Isobar som sin nye byråpartner, og filmen som nå slippes er det første anslaget i arbeidet med å posisjonere kjeden tydeligere hos den norske forbrukeren.

– Arbeidet vi nå har gjort er viktig for å fortelle norske forbrukere hva vi står for og hvem vi er. Vi synes den oppsummerer svært godt hvordan vi ønsker å fremstå, ved å gi kundene den beste lokale handleopplevelsen, sier markedssjef i Spar/EuroSpar, Martin Munthe-Kaas.

Parallelt med profilfilmen har man rullet ut kommunikasjonskonseptet med tilbudsannonsering under fanen «Alltid tilbud på noe godt», som lever både sammen med og løsrevet fra posisjonsarbeidet. Rådgiver i Isobar, Nils Ola Bark, sier det har vært spennende og svært utfordrende å ta med Spar på både en kortsiktig og langsiktig reise.

– Vi har vært tydelige på at det ikke er nok å bare fortelle om gode tilbud alene, og at innholdet til Spar som kjede har vært litt underkommunisert. Nå har vi skapt et univers som både gir Spar en plattform for å kommunisere svært gode tilbud, men også en fortjent egen posisjon innen dagligvare- kategorien, sier Bark.

Filmen går primært i prime-time på de største kanalene, og arbeidet inkluderer også et nytt lydbilde som også benyttes i andre formater og kanaler.

Andre involverte