– Holte har gjennomført en modernisering av sin merkevare og vi har bistått de med den prosessen, sier kreativ leder i Breakfast, Christian Braathen.
– Dette er et prosjekt der vi har fått testet bredden i byrået samtidig som vi har fått lov til å jobbe ekstremt detaljert på enkeltoppgaver. Her har vårt bidrag vært alt fra strategi, redesign samt UX/GUI webdesign. Resultatet har blitt en verktøykasse og en plattform Holte kan jobbe videre på slik at både de selv, vi og andre samarbeidspartnere har et felles utgangspunkt for forvaltning av merkevaren Holte fremover.
Holtedama
– I tillegg til rebranding og webside har vi også jobbet ut et kommunikajsonskonsept for Holte, forteller tekstforfatter i Breakfast, Martin Ødegaarden.
– Sammen med Holte har vi skapt Holtedama. Holtedama skal være Holtes talerør og historieforteller til målgruppen. Med en målgruppe der den absolutte majoriteten består av mannlige håndverkere så valgte vi å spille på klisjeer men allikevel gi den en liten tvist. Holtedama er en moderne versjon av den ellers oppbrukte «midtsidepiken». Kort fortalt har hun en god posjon Lisbeth Salander i seg. Gjennom Esra Røises strek har Holtedama blitt akkurat slik vi ønsket hun skulle bli, avslutter Ødegaarden.
Rebrandingen og det nye kommunikasjonskonseptet blir rullet ut til Holtes over 9000 kunder og 30.000 brukere.
Involverte byråer
Breakfast