FlytteLasse henter boliglånskunder

Et Harrier jagerfly dekorert som Buzz Lightyear med «FlytteLasse» bak spakene og Sølvsuper på tanken.

44872 cd25a original
44875 6b563 original

– Bestillingen var opprinnelig en 20 sekunders TV-spot, men da kunden fikk se offline av filmen helt uten VFX, altså ingen jagerfly - fikk de en god følelse og bestilte opp 45 sekunders slots på TV. Så da var det tilbake til klippesuiten vår og utvide filmen, forteller Øystein Haare, produsent i Sølvsuper.

I filmen møter vi et jagerfly i utrykningsmodus, på vei til å flytte en bolig med flyet. Bak spakene sitter «FlytteLasse», en eks-surferdude med en hånd på joystick og en på smoothie'n. Benedicte Wedel Westbye spiller agentkvinnen mens jagerflypiloten blir spilt av Geir Ottar Askvik, en up-and-coming standupkomiker tilknyttet Reis Deg Komiker klubb. Filmmusikken fra «Top Gun» er også brukt, spilt med hardingfeler.

– Geir Ottar har jeg kjent lenge og har alltid forsøkt å se etter roller til ham. Han har en flaky Kramer-aktig energi som er kanonmorsom å jobbe med. At det sammenfalt med Movember var også perfekt, barten er ekte! Det har vært et saftig prosjekt på alle måter. Det var en rysare å realisere flyet og alle VFX i filmen og jeg synes det setter gullkant på filmen at vi har «Top Gun»-theme spilt med hardingfele. Det var en omfattende prosess da Paramount i utgangspunktet ikke ønsker jagerfly-link til den musikken. Men det gikk til slutt, forteller regissør Andreas Frølich.

Sølvsuper står også bak idéen.

– Skandiabanken har vært med oss helt fra begynnelsen av og det er kanonmorsomt med varemerker som er utfordrere i egen bransje. Skandiabanken er banken som vil ha ubekymrede kunder og derfor tror de på å underholde kundene sine - samt å ikke lage så selvgratulerende reklamer, sier Lars Olav Seim, produsent i Sølvsuper.

Bakgrunnene fra norske fjorder er tatt opp i Eidfjord, innerst i Hardangerfjorden, piloten er tatt opp ved Forsvarets Flysamling på Gardermoen og boligstrøket er å finne på Hurum.

– Skandiabanken ønsker seg flere boliglånskunder og i det siste året har vi fokusert mye på at det faktisk er enkelt å flytte boliglånet. Filmen med FlytteLasse og jagerfly i norske fjorder viderefører dette perspektivet på en ny og litt småfrekk måte. Dette er en humoristisk og raus tolkning av vårt merkevarekonsept; «Det skal være enkelt.» Resultatet så langt er vi veldig fornøyd med, så nå gleder vi oss til fortsettelsen, forteller Johnny Anderson, markedssjef i Skandiabanken.

Kampanjen vil bli sendt på TVNorge, FEM, MAX, VOX, Discovery Channel, Youtube og TLC. Du kan også se filmen på Sølvsupers nettsider.


Involverte byråer

40315 47254 original

Sølvsuper