Løsningen ble tolkninger av ordet «Bliss» fremført av dansere i et abstrakt grafisk univers. Det er motion design-selskapet Toxic i samarbeid med designer Jenny Jordahl, samt Kristin Grimstad og Ole Eliassen i TV 2s profilavdeling som står bak idé og utforming av den nye rosa looken, som kom på lufta fredag 16 mai.
– Vi tente alle på idéen om å bruke dans i vignettene og fikk hjelp av koreograf Masja Abrahamsen til å finne de flinke danserne som utstråler det Bliss står for: Følelser, lekenhet og livsglede, sier Johanne Lund, produsent i Toxic.
– Da vi så hva danserne presterte på opptaksdagen, godt hjulpet av Geir Hørnes på regi, var vi helt sikre på at vi hadde truffet blink. Det er ikke hverdagskost at opptaksdagen starter med ett take av en som hopper opp i salto og lander i spagat uten så mye som litt oppvarming i forkant, så det var mer enn nok energi og lekenhet på settet.
– Vi er veldig godt fornøyd med jobben Toxic har gjort for TV 2 Bliss. Det er ekstra gøy å jobbe med Toxic fordi de er så flinke, men det visste vi jo også fra før, sier Kristin Grimstad i TV 2 merkevareavdeling.
Involverte byråer
Toxic