Hver dag er en ekspedisjon

Viking Fottøy lanserer en plattform som rendyrker merkets norske arv og tilkytning til naturen. Et bevis på dette er motbakkeløpet Viking Challenge.

48828 5f683 original

Lørdag 21. juni var OL-vinner Kjetil Jansrud en av nesten 300 løps- og turglade folk som tok seg fra Rjukan til toppen av Gaustatoppen i det som trygt kan kalles Norges vakreste motbakkeløp.

– Viking skal være en arenaskaper og en tilrettelegger for folks store og små opplevelser ute i naturen. Derfor har vi etablert kommunikasjonskonseptet «Every Day Is An Expedition» (#ediax), for å vise at Viking gjør det mulig å oppleve naturens mange fasetter. Enten det handler om å komme seg på jobb i øsende regnvær eller bestige en fjelltopp, så skal Viking være en foretrukken merkevare, sier Endre Løvaas, som er Experience Manager i Starcom.

Den erkenorske skoprodusenten har røtter helt tilbake til 1920, og er stolt av hva de har fått til med Viking Challenge.

– Vi i Viking har et bredt spekter av testvinnende fottøy som er utviklet spesielt for norske forhold, og med Viking Challenge ønsker vi å forsterke vår merkevare gjennom å skape et unikt arrangement med bred appell. Målet vårt på sikt er at Viking Challenge skal bli en av de store sesongmålene for både familier, bedrifter og eliteutøvere, forteller markedsdirektør Romain Jourdan i Viking Fottøy.

Rjukan IL var teknisk arrangørpartner for Viking Challenge. Øyvind Sundby gikk av med seieren i herreklassen med tiden 1.30.07, og Merete Weng vant dameklassen på 1.43.45. Over halvparten av de påmeldte tok den lengste løypa på 11 km og med over 1600 høydemeters stigning.


Involverte byråer

81030 59ee2 original

Publicis Starcom