Spons og reklame med uvanlig vri

Telenor lanserer den nye mobilabonnementet U21 med hjelp av alpintrekløveret Aksel Svindal, Kjetil Jansrud og Henrik Kristoffersen.

48123 8a854 original
48126 e4533 original
48129 928cf original
48132 bffda original
48135 32c9d original
48141 c79db original

I forbindelse med lanseringen av det nye mobilabonnementet for unge familiemedlemmer, U21, ønsket markedskommunikasjonsavdelingen i Telenor Norge å se om det var mulig å bruke et av sponsoratene til dette, da man både på alpin- og fotballsiden har sponsorobjekter som er under 21 år. TRY ble derfor utfordret på å finne en god løsning der sponsoratet og produktet fikk en tydelig link. Resultatet ble en uvanlig vri for Telenor med trekløveret Aksel Svindal, Kjetil Jansrud og Henrik Kristoffersen i rollene.

– Vi synes mange reklamer som bruker kjendiser kan bli platte og svært like i form og innhold. Derfor ønsket vi å se om det var mulig å gjøre noe nytt og litt annerledes, samtidig som sponsoratet måtte få en tydelig link til produktet, og sørge for at sponsoratet bidro til å styrke ideen, sier Trond Sandø som er konsulent for Telenor.